Google wyróżnia mobilne strony internetowe !

0
82

Wyszukiwarka Google rozpoczęła oznaczać w wynikach wyszukiwania serwisy internetowe, które mają wersję mobilną. Google poprzez dodanie etykiety „na komórki” podpowiada, które strony internetowe właściwie wyświetlą się na urządzeniach mobilnych. Z tego względu sprzedawcy internetowi powinni na bieżąco optymalizować lub przebudować stronę swojego sklepu pod kątem dostępności pod urządzenia mobilne.

Już od dłuższego czasu Google skupia swoją uwagę na stronach mobilnych. Dzięki etykietom „na komórki” konsument może odwiedzić strony sklepów lub stron firmowych, które właściwie wyświetlą się na urządzeniu mobilnym. Jest to kontynuacja polityki firmy w promowaniu serwisów internetowych dostosowanych do urządzeń mobilnych jak smartfony, tablety i inne.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat na stronie z wynikami wyszukiwania jakie prezentuje Google nastąpiły wyraźne zmiany. Początkowo wyświetlanych było tylko dziesięć pierwszych odnośników. Wraz ze zmianą sposobów wyszukiwania, wyniki były dostosowywane i rozbudowywane np. pojawiły się reklamy Google AdWords. Dodatkowo, internauci mogą również wyszukać interesujące ich hasła poprzez Universal Search, czyli wyszukiwanie za pomocą takich kryteriów jak grafika, film, mapy czy inne.
W związku z dużą liczbą wyników wyszukiwania coraz większego znaczenia nabiera wyraźne wyeksponowanie linku do swojej strony tak, aby adres zwracał uwagę wyszukujących i zachęcał do kliknięcia. Z kolei dobry współczynnik klikalności sygnalizuje Google, że wynik wyszukiwania ma ścisły związek z określonym pojęciem. Dzięki temu ranking danej strony w wynikach wyszukiwania Google może wzrosnąć.

Istnieją różne sposoby aktywnego wzbogacania swojego wyniku wyszukiwania o dodatkowe informacje i w związku z tym zajmowania większej ilości miejsca, np. poprzez opinie na formach dyskusyjnych,  ocen użytkowników w postaci gwiazdek Google. Zanim jednak określona etykieta zostanie przydzielona, pracownicy firmy sprawdzają i decyduje, czy strona spełnia odpowiednie warunki. Wyszukiwarka Google oferuje również własne narzędzie testujące dla stron mobilnych. Dalsze kryteria weryfikujące stronę pod kątem mobilnym można znaleźć na koncie Google w zakładce Ruch związany z wyszukiwaniem – Obsługa na urządzeniach przenośnych.